Ads

Thursday, June 23, 2011

Ayuh.! Buktikan kemampuan kita.!

Malam ini akan menjadi detik penting pasuka Olimpik kita apabila bertemu Lubnan pada saingan kedua. Seri tanpa jaringan di Beirut, bermain pula di tempat sendiri malam ini seharusnya memberikan kelebihan kepaga Pasukan Olimpik.


Hari ini, terpampang di akhbar mengenai laungan cabaran oleh bekas pemain Olimpik Malaysia tahun 1972 dan Olimpik 1980 supaya Pasukan kita kali ini mesti layak ke Olimpik 2012. Tidak keterlaluan untuk saya mengatakan bahawa kita seharusnya boleh bangkit, apatah lagi reputasi pasukan Malaysia kini semakin menaik semenjak ditabal sebagai Juara Piala AFF. Pasukan Harimau Malaya kini semakin menyinar.

Mengenai perlawanan malam ini, Lubnan mengatakan mereka tidak gentar sekalipun Malaysia memiliki "12" pemain malam ini. Mereka juga melaung amaran untuk tidak memberi peluang dan akan menghampakan Malaysia dilaman sendiri.

Saya melihat perlawanan ini dari segi khayalan, ibarat sekumpulan Harimau akan bersaing dengan pohon cedar(nickname pasukan Lubnan), bagi merebut permata beharga yang tertanam dibawah akan cedar. Mampukah sang Harimau menumbangkan Pohon Cedar dan merampas permata tersebut?

Sama-sama kita nantikan malam ini.!

Malaysia BOLEH..!!